Zum #13

The new issue of # 13 ZUM publishes exclusive interview of Georges Didi-Huberman,,pt,In conversation with the artist Arno Gisinger,,pt,French talks about the theoretical contributions,,pt,practical and methodological of photography in his work,,pt,and also reveals a photographer leap,,pt,You wake up,,es,exhibition curated by Didi-Huberman,,pt,is showing at SESC Pinheiros,,pt,Another highlight is the historical test Takuma Nakahira,,pt,on the photos of William Klein,,pt,and still unheard of in Brazil,,pt,the text now comes with direct Japanese translation,,pt,Nakahira showed their rebellion with the installation Circulation,,pt,place,,es,events,,pt,designed for a Bienal de Paris,,es,The works of Nakahira Klein and maintain deep relationships,,pt (1953). Em conversa com o artista Arno Gisinger (1964), o francês fala sobre as contribuições teóricas, práticas e metodológicas da fotografia em sua obra, e revela ainda ser fotógrafo bissexto. Levantes, exposição com curadoria de Didi-Huberman, está em cartaz no Sesc Pinheiros.

Outro destaque é o ensaio histórico de Takuma Nakahira (1938-2015) sobre as fotos de William Klein (1928) in New York. Published 1967 e ainda inédito no Brasil, o texto sai agora com tradução direta do japonês. In 1971, Nakahira exibiu sua rebeldia com a instalação Circulação: data, lugar, eventos, concebida para a Bienal de Paris. As obras de Nakahira e Klein mantêm relações profundas: both discard modernist ideals and pretend to make an agreement on the cities to devise a method of representing the culture itself,,pt,The article by journalist Dorrit Harazim,,pt,compares the views of photographers Ansel Adams and Dorothea Lange before the decree confined Japanese Americans in concentration camps in the United States,,pt,Signed by President Franklin D,,pt,Roosevelt,,pt,February,,pt,the act authorized the internment during World War part of the population whose loyalty to the country was placed under suspicion,,pt,Photographer Marcos Freire and real estate expert has middle-class homes,,pt,lower middle and low on the outskirts of Sao Paulo,,pt.

O artigo da jornalista Dorrit Harazim (1943) compara as visões dos fotógrafos Ansel Adams e Dorothea Lange diante do decreto que confinou nipo-americanos em campos de concentração nos Estados Unidos. Assinado pelo presidente Franklin D. Roosevelt em 19 de fevereiro de 1942, o ato autorizava o internamento durante a Segunda Guerra Mundial de uma parcela da população cuja lealdade ao país fora colocada sob suspeita.

O fotógrafo e perito imobiliário Marcos Freire apresenta casas de classe média, média baixa e baixa na periferia de São Paulo. This iconographic collection of the São Paulo home is a powerful document of the last change in Brazil,,pt,The Chilean photographer Peace Errázuriz photographed routine transvestites in clandestine brothels of Santiago and Talca,,pt,still under dictatorship Pinochet,,pt,these citizens,,pt,what many considered a minority,,pt,for her,,pt,They were most full,,pt,African portraits of Viviane Sassen,,pt,assembled in series Flamboya,,pt,e Parasomnia,,en,they are political,,pt,even before they are personal,,pt,For the author of the essay,,pt,Angolan writer Djaimilia Pereira de Almeida,,pt,this is because "we no longer be able to admit the black body as a human body",,pt,but "the human body even talk when we wanted quiet and our service",,pt.

A fotógrafa chilena Paz Errázuriz fotografou a rotina de travestis em bordéis clandestinos de Santiago e Talca, no Chile, between 1983 and 1987, ainda sob a ditadura de Augusto Pinochet. Esses cidadãos, que muitos consideravam uma minoria, para ela, eram a maioria plena.

Os retratos africanos de Viviane Sassen (1972), reunidos nas séries Flamboya (2008) e Parasomnia (2011), são políticos, antes mesmo de serem pessoais. Para a autora do ensaio, a escritora angolana Djaimilia Pereira de Almeida (1982), isso acontece porque “deixámos de ser capazes de admitir o corpo negro como um corpo humano”, mas “o corpo humano fala mesmo quando o queríamos calado e ao nosso serviço”.

O Argentine artist León Ferrari,,es,Christian juxtaposes scenes,,pt,Chinese erotic paintings and photographs Century,,pt,the provocative photomontages of Rereading the Bible,,pt,The iconoclastic and political strength of these works took Jorge Mario Bergoglio Archbishop - the current pope Francisco - to demand the closure of the exhibition in Argentina,,pt,In times of censorship of the arts,,pt,nothing more current,,pt,Holiday building was opened in,,pt,one block from the beach of Boa Viagem,,pt,one of the most expensive neighborhoods of Recife,,pt,Almost,,pt,years later,,pt,filmmaker Walter Carvalho shows a decaying building,,pt,which resists the improvised manner in which the approximately,,pt,thousand residents dribble infiltrations,,pt,heat and waste,,pt,A convite ZUM,,fr,José Luiz Passos wrote the short story "Dorothy",,pt (1920-2013) justapõe cenas cristãs, pinturas eróticas chinesas e fotografias do século 20 nas fotomontagens provocativas de Releitura da Bíblia. A força iconoclasta e política desses trabalhos levou o arcebispo Jorge Mario Bergoglio – o atual papa Francisco – a exigir o fechamento da exposição realizada na Argentina, in 2004. Em tempo de censura às artes, nada mais atual.

O edifício Holiday foi inaugurado em 1959, a uma quadra da praia de Boa Viagem, um dos bairros mais caros do Recife. Quase 60 anos depois, o cineasta Walter Carvalho mostra um prédio decadente, que resiste na maneira improvisada com que os cerca de 3 mil moradores driblam infiltrações, calor e lixo. A convite de ZUM, José Luiz Passos escreveu o conto “Doroti”, expanding the gallery of characters - street,,pt,unemployed,,pt,prostitutes,,es,shepherds,,pt,retired - that gives life to the Holiday,,pt,Early in the century,,pt,French criminologist Alphonse Bertillon was responsible for creating a metric photography system for criminal identification,,pt,adopted by the Police Station of Paris,,pt,Your photos are part of police departments worldwide,,pt, desempregados, prostitutas, pastores, aposentados – que dá vida ao Holiday.

No início do século 20, o criminologista francês Alphonse Bertillon foi responsável por criar um sistema de fotografia métrica para identificação criminal, adotado pela Delegacia de Polícia de Paris, in 1882. Suas fotos integram departamentos policiais do mundo inteiro.

R$57.50

Add to Cart Buy Add to wishlist

Available

Latest Copies

Sold out